پاورقي

حاشيه‌اي بر اتفاقات معمولي

:: سوسيس بندري ... رقص بندري ... آواز بندري ... يا دختر بندري؟ ... شما کدوم يکيشونو ترجيح ميدين؟
چندوقت پيش، يه نفر يجورايي که انگار اتفاق محيرالعقولي در عرصه فرهنگ و ادب پارسي افتاده بهم گفتش که فلاني ميدوني چي شده؟ ... فلان خواننده ترانه بندري داده بيرون. منم که شکر خدا در زمينه موسيقي جات لوس آنجلسي از بيخ و بن شوت تشريف دارم همينجوري که بر و بر مث احمقا نيگاش مي کردم؛ نا خودآگاه ياد صحنه جالبي افتادم که چند سال پيش برام اتفاق افتاده بود ...
دو يا سه سال پيش يه بار توي راه خونه دوستم به يه پسر بچه برخوردم که هيکلش داشت زور ميزد خودشو کلاس اولي نشون بده. بسکه ريزه ميزه بود. و فقط از روپوشي که تنش بود و کيفي که روي دوشش بود ميتونستي حدس بزني که طرف بچه محصله. از قضا در نقطه اي که ما قرار بود از جوار هم عبور بنماييم؛ يک دختر خانم بيست و يکي دوساله با يه هيکل خير ببيني و همچين مشتي وايساده بودن منتظر تاکسي ( يا شايدم تاکسي مرسي!). چهرشون هم بگي نگي سبزه بود و خلاصه تو مايه هاي دختر بندري و اين حرفا. عارضم به حضورتون که من همچنان اندر احوالات اين دو نفر شناور بودم که بالاخره در اون نقطه کذايي اتفاق ملاقات افتاد و ما سه نفر به هم رسيديم. فکر ميکنيد چي شد؟ ... من مادر مرده بچه مثبت سربزير، سرمو انداختم پايين و رد شدم. اما شازده که انگار دلش نميخواست همينجوري خشک و خالي صحنه رو ترک کنه، در اومد که: (لطفا با لحن و موسيقي بندري بخونيدش)
دختر بندري، تو مال مني!!! ... و مابقي ترانه که متاسفانه در خاطر مبارکم باقي نمونده ...
در اون لحظه، تنها چيزي که به ذهن من خطور کرد؛ تحسين اعتماد به نفس اون آقازاده بود. فکرشو بکنيد که اگه سن و سال منو داشت که ديگه احتمالا حساب آبجيمون با کرام الکاتبين بود... البته يه احتمال ديگه اي هم وجود داره و اونم اينه که ممکنه اين آقا کوچولو، دختر بندري رو با سوسيس بندري اشتباه گرفته بوده!
سرتونو درد نيارم ... تو مملکت ما از بدو طفوليت افراد ذکور و اناث با سيم خاردار از هم جدا ميشن؛ تو مدرسه که همو نميبينن تو فاميل و موقع بازي هم که طبق قاعده پسرا با پسرا، دخترا با دخترا از هم جدا ميشن تو خيابون و كوچه و بازار هم كه قربونش برم ... پس به نظر شما چي ميشه که يه آقا کوچولوي کلاس اولي از اونجور چيزايي، که تو جاهاي ديگه دنيا، معمولا بچه هاي 14-15 ساله يواش يواش دارن چشم و گوش بهشون وا ميکنن، خبر که داره هيچ؛ دست به عمليات متهورانه هم دراون خصوص ميزنه! ... از نظر شما دليلش همين سيم خارداره نيست؟
0 نظر ارسال مطلب به بالاترين: Balatarin