پاورقي

حاشيه‌اي بر اتفاقات معمولي

:: نظر به اينكه، والده اينجانب، هردوپاي نازنين خود را به يكباره در يك جفت كفش، فرو فرموده‌اند كه گل پسرشان هرچه زودتر تأهل اختيار بنمايد؛ فلذا ما كه جان ماست و جان مادرمان؛ تصميمي جدي اتخاذ نموديم مبني بر آنكه هر چه زودتر، در زي يك شاه داماد در بياييم. عليهذا، از همين فرصت استفاده نموده و شرايطمان را به عموم متقاضيان، اعلام ميداريم. علاقمندان، شرح حال خودشان را به آدرس ايميل ما ارسال بنمايند تا ما يك بررسي مقدماتي بفرماييم و سپس در صورت لزوم، وارد مراحل بعد، بشويم.
اما پيش از آنكه شرايطمان را اعلان بنماييم، مايليم خودمان را قدري معرفي بكنيم:
ما، يك مرد هستيم. جوانيم، اما همچين بر و رويي هم نداريم كه خيال كرده باشيد انريكو هستيم. نع. دندانهايمان، همگي سالم و رديف و مرتب مي‌باشند و به انجام وظيفه مشغول. كار و كاسبي ما، اينست كه يك مشت مزغبلات دست هزارم را فرو بنماييم توي مخ جوانان مردم و پولش را بگيريم. البته درسي كه ما خوانديم، بايد ما را آرشيتكت از آب در مي‌آورد اما خب، از آنجائيكه ما از بدو طفوليت با امور مربوط به گل و شل رابطه خوبي نداشتيم؛ تصميم گرفتيم زياد دخالتي در اين پاره مسايل ننموده و بيشتر به كار درس و مدرسه بپردازيم. نمره پايمان 39 است. خوب ظريفيم ديگر. با دك و پزمان زيادي ور مي‌رويم اما قصد داريم يك قدري تعديلش كنيم. از 24 ساعت، نصفش را در خواب مي‌گذرانيم و باقي را هم به گمانمان، اگر بخوابيم چيز بيشتري عايدمان مي‌شود. زيادي احساساتي تشريف داريم و يك مقداري هم عقلمان كم است. يعني دودوتاي زندگي را خوب سرمان نمي‌شود و بعضي وقتها يك گافهايي مي‌دهيم كه بيا و درستش كن. از امور منزل، مثل خريد و شفت شور و پخت و پز، اصلا و ابدا سر در نمي‌آوريم و قصد دخالت در اينگونه امور خطير را هم به هيچ وجه، نداريم. به عقيده ما، كار را بايد به كاردان سپرد. با آزادي نسوان، موافقت كامل داشته و اصولا از تحميل خودمان، بيزاريم. راستش را خواسته باشيد، اصلا اندازه اينحرفها تشريف نداريم. حسود هم نيستيم. مسئوليت سرمان مي‌شود. گاهي يك چاخان مختصري از دهانمان مي‌پرد كه زياد هم مهم نيست. اهل شوخي و مزاح مي‌باشيم و ممكن است گاهي شوخي شوخي، حالتان را بطرزي خفن، اخذ بنماييم. مقادير معتنابهي تنبليم و بايد مواظب باشيد كه زياد از ما نخواهيد كه جابجا بشويم. اين اعتقاد ما به آزادي نسوان همينطور الكي كه نيست، بايد به يك دردي بخورد. الغرض، رويهمرفته، بد آدمي نمي‌باشيم. اما اگر نعوذبالله دختر مي‌بوديم با يك همچنين آدمي، به زيارت هم قدم رنجه نمي‌فرموديم تا چه برسد با اينكه بخواهيم عيالش بشويم. واي خدا به دور.
و اما مايليم كه عيال مورد نظرمان هم داراي خصوصياتي باشد كه به حضورتان عرض مي‌نماييم:
اول از همه بايد ابرويش كمان باشد چون ما اصولا به تيپهاي قجري، تمايل مخصوصي داريم. عيال ما بايد بين 20 تا 25 سال داشته باشد. كمتر و بيشترش بستگي به اين دارد كه چقدر ابرويش كمان باشد. ايشان بايد مقادير معتنابهي نوانديش بوده و تعصبات مذهبي خفن، نداشته باشد كه ما خداوكيلي حوصله‌اش را نداريم. خسيس هم نباشد چون ما اصولا حاليمان نيست پولي كه به جيبمان مي‌آيد، چگونه از جيبمان در مي‌رود فلذا استنطاق و از اين جور برنامه‌ها اصلا و ابدا در كتمان نمي‌رود. تمايل داريم كه عيالمان خوش قيافه باشد. چشمهايش درشت بوده و حتي‌المقدور عسلي باشد كه جانمان برايش در‌مي‌رود جان شما. سرخ و سفيد هم باشد. زياد بلند نباشد. از زن دراز خوشمان نمي‌آيد، آدم توي خيابان بدجور تابلو مي‌شود. كوتاه هم نباشد كه دستش به كابينت نرسد و دم به دم ما را براي سيخ و ميخ وكبريت صدا بزند. چاق نباشد و يك هوا هم بفهمي نفهمي اگر لاغر باشد بهتر است. بعض شما نباشد، ما به فك علاقه مخصوصي داريم. بهتر است فكش عينهو اين دخترهاي ژرمن، همچين محكم و پدر و مادر دار باشد. رويهمرفته، ظاهرش يكجوري باشد كه توي دل ما برود. بعد كه تو رفت، با بقيه شرايط، يكجوري كنار مي‌آييم. باري، اراده كرده‌ايم كه عيالمان بطور مبسوط، اجتماعي باشد و اهل تپيدن در يك گوشه نباشد كه اصلا حال نمي‌كنيم به جان شما. اهل بيا و برو و مهماني باشد و براي دوستان ما پشت چشم نازك نكند كه در اين صورت، مي‌بايست برگردد ور دل ننه‌اش چمباتمه بزند. بايد از هر انگشتش، هنر بچكد. آواز بخواند، برقصد، دست به آشپزيش خوب باشد و با استفاده از امكانات شخصي خودش، خوش سر و لباس باشد. مخلص كلام، خوش سليقه باشد. بهتر است براي اينكه حوصله ما سر نرود، وراج و اهل بگو بخند هم باشد. ما از دختران پرحرف، خوشمان مي‌آيد. خوشبو باشد، خودش را نخاراند، خواب آلو نباشد و درست نصف ما بخوابد. اصولا هرموقع كه بيدار مي‌شويم، ميل داريم كه عيالمان را قبراق مشاهده كنيم. حسود نباشد كه كلاهمان بدجور توي هم مي‌رود. كار به كار اين و آن هم نداشته باشد چون حالش را مبسوط مي‌گيرم. بعض خود ما عقل درست و حسابي داشته باشد تا زندگيمان لنگ نشود. باهوش هم باشد. از شما چه پنهان كه هوش عيال، از ابروي كمان هم براي ما مهمتر است. رويهمرفته، تمايل داريم كه عيالمان، از خودمان سر باشد كه يك تكاني هم به ما بيفتد.
با اين تفاصيل، خيال مي‌كنيم كه سيل درخواستها، بنيان ما را بكند. اگر نكند، درخواستهاي شما را به ترتيب ارسال، مشاهده فرموده و از نظر بررسي، مي‌گذرانيم. اگر شتر بخت در خانه شما خوابيده باشد، و چششمان شما را بگيرد، قاصد مي‌فرستيم خبرتان كند تا آب و جارو كنيد با والده تشريف فرما شويم.

امر ديگري نداريم

0 نظر ارسال مطلب به بالاترين: Balatarin